Hej, jag heter Louise, är en just-turned-22-tjej och bor i Malmö. Har ett genuint intresse för grafisk kommunikation, stora tavlor med nakna kvinnor, fotografi, webdesign och journalism. Den här bloggen finns för att stimulera sysslorna ovan samt andra historier, så allt hänger med!

Några sanningar...

1. Jag tror att en bästa väns jobb delvis ska vara att rensa ens dator-historik om man dör.

2. Det finns inget som suger mer än just den stunden under en diskussion när du inser att du har fel.

3. Det finns tjock, kursiv och understruken - men vad som verkligen behövs är en ironi-font.

4. På tal om kursiv... var det verkligen nödvändigt att lära sig det?

5. Dåliga beslut ger bra historier.

6. Jag blir alltid så vansinnigt rädd när jag stänger ner Word och det frågar om jag vill "spara några ändringar" som gjorts i mitt tio-sidiga dokument - när jag är helt säker på att jag inte gjort några ändringar.

7. Jag hatar när man missar ett samtal vid sista signalen (när man hör ett "Hallå? Hallå? Men *** också!), ringer upp direkt igen och får vänta nio signaler för att sedan skickas till röstbrevlådan. Jag menar... vad gjorde du efter att du lade på? Slängde telefonen och sprang?

8. Något som kan irritera mig är när jag lämnar hemmet, känner mig riktigt, jäkla råsnygg och inte träffar något särskild under hela dagen. Vilket slöseri.

9. Ibland ser jag en film jag sett en gång innan och inser att jag inte hade någon aning om vad som egentligen hände första gången.

10. Jag har väldigt svårt att skilja på den fina linjen mellan att ha tråkigt eller vara hungrig.

11. Det finns ingen värre känsla än den millisekunden du är säker på att du kommer dö när du lutar dig lite för långt bak med stolen.

12. Ibland kan jag kolla på mobilen efter vad klockan är tre gånger och fortfarande inte veta hur mycket.

13. Under vanliga omständigheter har människor svårt att lokalisera sina nycklar som ligger i fickan, hitta deras mobiltelefon eller sätta knorren rätt på grisen - men tro fan att de hittar SNOOZE-knappen på väckarklockan som står en meter bort, på ungefär 1.7 sekunder, med stängda ögon, första försöker, varje gång!





Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras inte)

Hemsida:

Kommentar:

Trackback