Hej, jag heter Louise, är en just-turned-22-tjej och bor i Malmö. Har ett genuint intresse för grafisk kommunikation, stora tavlor med nakna kvinnor, fotografi, webdesign och journalism. Den här bloggen finns för att stimulera sysslorna ovan samt andra historier, så allt hänger med!

Hemkommen och brer smörgåsar för andra

Klockan är 01.35 och jag har precis dunsat ner

(Upp?)

(Loft.)

i sängen. Har varit hemma hos Anton i kväll och druckit vin.
På vägen hem såg jag att Mikael satt vid den gamla bensinstationen-- han är en uteliggare som mamma ibland ger mat och kläder-- och jag var inte särskilt trött så jag gick hem, gjorde i ordning några smörgåsar och gick tillbaka. Så nu har han frukost till i morgon.

("OH, så du är Annikas dotter. Som har Doglas! Fin hund!)

Det är vad jag gillar mest med min mamma. Hon ger utan att tveka och bryr sig inte alls om att andra har något att säga om det.

(Nu, till exempel, när jag satt och pratade med Mikael ett tag gick det förbi två män som tittade på mig som att jag precis gjort något jättedumt. Jättedumt.)

Och vad jag gillar ännu mer är att det har gjort mig till en likadan person. Mikael är ju trevlig och om man kan ge honom något gott att äta borde man inte tveka. Spelar ingen roll om han sitter och dricker ren vodka om kvällarna-- som i kväll-- för han är fortfarande en person.
När jag ser behövande musikanter eller uteliggare på stan försöker jag ge dem pengar om jag kan.

"Men de köper bara sprit och droger för pengarna!"

Jo, visst. Det kanske de flesta gör - men tänk om det är person som bara är riktigt sugen på en cheeseburgare?!


Skrivet av: Emsemelie

Gillar inlägget min vuxna halva <3

2011-03-26, kl. 09:09:09


Skrivet av: Lelix

Haha. Jag brukar vara cheeseburgar sugen. Tur att jag gillar cheeseburgers och ser ut som ett hittebarn. Det går liksom hand i hand, klickar på något vis. Gratis ostburgare, eller well spent money from kind people. WOHO! Cowabunga!

2011-04-03, kl. 22:07:07
Hemsida: http://lelix.tumblr.com





Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras inte)

Hemsida:

Kommentar:

Trackback