Hej, jag heter Louise, är en just-turned-22-tjej och bor i Malmö. Har ett genuint intresse för grafisk kommunikation, stora tavlor med nakna kvinnor, fotografi, webdesign och journalism. Den här bloggen finns för att stimulera sysslorna ovan samt andra historier, så allt hänger med!

Konsten att shoppa i London

Okej, så jag gjorde av med ganska mycket pengar.
Inte lika mycket som jag var beredd på.

(Men jag var beredd på att göra av med alldeles för mycket.)

Jag shoppade ganska mycket. Om jag tänker efter kom jag nog inte hem tomhänt från stan en enda gång.

(Vilken sorglig människa jag är.)

(Eller awesome.)

Jag kom hem med fem par Converse, vad som känns som tusentals klänningar och kjolar, en massa koftor och t-shirts. Linnen och väskor. Strumpor och underkläder.
Jag shoppade.

Det är en sådan enorm skillnad på att shoppa här i Sverige och om man shoppar i, till exempel, London. Det är roligare att handla där-- inte för alla fina ting att köpa-- på grund av att alla butiker är gladare. De som jobbar är gladare. De vet att de behöver sälja mycket för att få mycket i lön och då blir de helt plötsligt så väldigt glada när jag traskar in genom dörren.

Det spelar ingen roll om deras glädje bara är krystat, så länge de ler mot mig ler jag tillbaka. De kan gå bakom butiken och snacka skit bäst de vill om den där jobbiga, svenska tjejen som inte kan bestämma sig - så länge inte jag ser det.

Sen är platserna så mycket finare.

Vi var på ett shoppingcenter ett par gånger som både Mathilda och Kristina älskar. Det är stort och helt enkelt lyser.

Bokstavligt talat.

Jag hade väl tur som kom nu under jultid

(Och rea-tid. Herre Gud. Tack.)

men det var vackert överallt. De tråkiga pelarna inne på centret hade de gjort om till glittrande träd. Det fanns en skridskobana inomhus.

(Och självklart, som svensk, ja ba' "WOW, kolla det är en skridskobana här! Inne! I köptcentret!")

(Finns säkert många fina skridskobanor inomhus runt om i landet men inte med så fina ljus.)

(Det är jag säker på.)

Vad som är lite tråkigt är väl att jag glömde ta hem de fina påsarna jag fick när jag köpte min vara. Att jag glömde Hollister's påse är bara fy skam.

(Hollister är Abercrombie & Fitch's kusin. Räcker väl så.)

På tal om Hollister.
Helskotta, vilken kö det var in dit. Det slingrade sig och jag stod och väntade i tjugo minuter. För att komma in i butiken. Väl där inne var det bra, tills det att jag ville prova lite kläder.

Stod i kön till omklädningsrummet i 35 minuter.

Trettiofem minuter.

Det är ganska lång tid.



Skrivet av: L

fan vad söt du var!

2011-01-11, kl. 22:33:31
Hemsida: http://liisaaal.devote.se





Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras inte)

Hemsida:

Kommentar:

Trackback