Hej, jag heter Louise, är en just-turned-22-tjej och bor i Malmö. Har ett genuint intresse för grafisk kommunikation, stora tavlor med nakna kvinnor, fotografi, webdesign och journalism. Den här bloggen finns för att stimulera sysslorna ovan samt andra historier, så allt hänger med!

Saker att tänka på när man har tråkigt

NU NÄR JAG har så mycket tid att spendera

(Men bara en timme kvar till det att jag ska gå!)

sitter jag bara och tänker. Försöker komma på något vettigt men kommer bara att tänka på hur det kommer sig att man kan komma ihåg hela texter till hundratals sånger men ändå har det så svårt att komma ihåg vad man läste till ett test dagen innan. Hur när ens förälder fick för sig att vara i ditt rum när du sitter vid datorn, och du byter till Google och bara stirrar på sidan. Hur irriterande det är när choklad smälter i din hand på en sekund.

Eller hur obekvämt det är när du går med en vän på stan och stöter på en vän till din vän - och du bara står och väntar/stirrar när de pratar. Eller hur det alltid finns en låt i din iPod som alltid spelas mycket högre än resterande och skrämmer skiten ur dig varje gång. Och hur underbart det är när du är i en konversation med en person där du inte behöver tänka, orden bara kommer med automatik.

Och sen hur jag alltid har velat säga "my name is... and you're watching Disney Channel" samtidigt som jag målar upp Musse Piggs huvud med en trollstav. Eller de där obekväma sekunderna när du inte vet om en bil kommer låta dig passera gatan eller ej. Och hur bra det är, att när du inte kommer på namnet på en sång kan du bara googla på de textbitarna du kan.

Eller hur man alltid började packa ihop sina saker väldigt långsamt fem minuter innan lektionen faktiskt var slut. Och det där lilla bebisdinosaurie-ljudet du gör när du sträcker på dig. Sen är det ju så att när du ser en månadskalender med bilder går du direkt till den månad din födelsedag äger rum för att se vilken bild du har. Eller hur man låtsas vara jätteupptagen med anteckningar när läraren börjar ropa upp olika namn att svara på frågor.


Skrivet av: Alma Ahlrik

Jag åker till London i februari för att shoppa, jag undrar finns Forever 21 där? & isf vart? tacksam för svar via mail. Kram

2011-12-22, kl. 11:03:32
Hemsida: http://almaahlrik.blogg.se/





Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras inte)

Hemsida:

Kommentar:

Trackback