Hej, jag heter Louise, är en just-turned-22-tjej och bor i Malmö. Har ett genuint intresse för grafisk kommunikation, stora tavlor med nakna kvinnor, fotografi, webdesign och journalism. Den här bloggen finns för att stimulera sysslorna ovan samt andra historier, så allt hänger med!

Ett par saker

DET FINNS MYCKET som kan få en att känna sig lite dum eller rent ut sagt irriterad. Sådana saker som alla råkar ut för men ingen någonsin nämner. Så det gör jag nu. För det är ju det som är så kul! Att alla hamnar i de här situationerna:

- Det tragiska ögonblicket när du kollar på prislappen, sänker huvudet och går långsamt därifrån.

(Hände mig ungefär sju gånger idag.)

- När någon säger "kan jag få prata med dig" och du går igenom allt dum du kan ha gjort på senaste!

- Det pinsamma ögonblicket när du försöker att inte kolla när någon stirrar på dig.

- Det irriterande ögonblicket när en hörlur slutar fungera. Händer oftast när du är på stan.

- När du går på stan och hamnar bakom en person som går alldeles för långsamt.

- Det pinsamma ögonblicket när människor sjunger "jag mår du leva" och du vet inte var du ska kolla!


Skrivet av: Sofia B

Hahahahahahahah, herregud vad allt stämmer! Speciellt det där "Kan jag få prata med dig". Allt jag gjort inom den närmsta veckan snabbspolas igenom huvudet för att komma på vad jag möjligen kan ha gjort. Men sedan handlar konversationen alltid snarare om vad man ska göra på kvällen eller vad man ska äta till middag den dagen!

2011-12-15, kl. 23:39:19





Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras inte)

Hemsida:

Kommentar:

Trackback