Hej, jag heter Louise, är en just-turned-22-tjej och bor i Malmö. Har ett genuint intresse för grafisk kommunikation, stora tavlor med nakna kvinnor, fotografi, webdesign och journalism. Den här bloggen finns för att stimulera sysslorna ovan samt andra historier, så allt hänger med!

När jag tar bort vänner från Facebook


Jag har en bra vana
att "unfrienda" människor jag känner att jag inte är tillräckligt nära på Facebook. Det är vettigt. Det ska man göra, för man ska inte visa hela sitt liv för människor som man inte bryr sig ett skvatt om - så är det bara.

Jag har en dålig vana att "unfrienda" människor jag känner at jag inte är tillräckligt nära på Facebook på personen i frågas födelsedag. Jag gör det i princip varje dag. För, let's face it, det är ju då jag kommer på att jag inte bryr mig om ifall den här personen fyller år idag. Kanske inte det skönaste att säga men det har blivit en grej.

Medan andra skriver opersonliga grattis

(Allvarligt talat. "Grattis!"? Kom igen.)

(Jag skickar ofta ett SMS, ringer eller skriver ett Facebook-meddelande med rubriken "jag tänker inte vara en i mängden!")

(Eller så lägger jag till ett extra utropstecken på väggen.)

tar jag bort dem. POOF. Väck. Existerar inte för mig längre. För de är inte mina riktiga vänner. De är oftast människor som har varit nyfikna på vem jag är efter att de träffade mig på den där festen - så jag låter dem kolla in min profil ett tag. Sen säger jag stopp. Och då flyger de ut genom fönstret.

Grattis på födelsedagen, liksom.


Skrivet av: blond

Bra att du ger ut din Facebook på din blogg under kontakt då. :-)

2011-08-02, kl. 17:55:50





Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras inte)

Hemsida:

Kommentar:

Trackback