Hej, jag heter Louise, är en just-turned-22-tjej och bor i Malmö. Har ett genuint intresse för grafisk kommunikation, stora tavlor med nakna kvinnor, fotografi, webdesign och journalism. Den här bloggen finns för att stimulera sysslorna ovan samt andra historier, så allt hänger med!

Människor som inte hälsar på sina Facebook-kompisar...

Nu när vi ändå är inne och diskuteras Facebook är det ännu en sak jag vill ta upp. Något som gnager något så otroligt på mig. Något som får mig att vilja springa efter personen i fråga, slå den i ansiktet och sen ropa något oförlåtligt.

Facebook-vänner


(som skriver opersonliga "grattis" på min födelsedag!)


som inte hälsar IRL!



Vad är grejen med det? Jag har varit med om det så ofantligt många gånger och det gör mig lika häpen/slash/irriterad varje gång. En person går på gatan. Man är påväg att mötas. Man uppmärksammar den här personen och vem det är samtidigt som man tänker "Aha, honom har jag ju på Facebook! Hälsa!".

(Och man vet att den andra personen har uppmärksammat dig, i och med att ni två är de enda människorna på en 100 meters radie.)

Man närmar sig, förbereder sig för en artig nickning OCH SÅ BLIR MAN NOBBAD! Ignorerad. Personen bara går förbi. Antingen kör den en skön "oj-telefonen-ringer"-tricket

(Vi tar upp det senare...)

eller så vägrar de bara möta din blick.

Vad är det här? Man vet, 100 procentigt, med sig att denna otrevliga människa banne mig skrev "grattis" för bara ett par månader sedan. Det värsta är att de gånger jag har råkat ut för detta är det människor som har lagt till mig och inte jag dem. Var finns logiken i det? Varför lägger man till en person (gemensamma vänner, men inte tillhörande) för att sedan ignorera den när man faktiskt ser dem någon annanstans än på datorskärmen? Det är samma larviga kategori med människor som är så grymt sociala på chatten med smileysar och allt vad det heter men som sedan tappar all sin sociala kompetens utanför sitt säkra rum.

Herre Gud, börja hälsa på människor! Jag hälsar på folk jag inte känner. Går jag ensam på en trottoar och möter en person hälsar jag - oavsett vem personen är. Det är så man gör. SPECIELLT om man är Facebook buddies.


Skrivet av: Blonda Mr-gör-smileys-med-näsa

Hoppas inte det är mig du vill slå i ansiktet bara ;-)

Förlåt för att jag lagt till dig på Facebook (var nog jag). Lovar att hälsa om vi ses på gatan någon gång på en hundrameters radie. (Om jag berättar att det är jag som är "Mr-gör-smileys-med-näsa, vet jag inte).



(Tror inte det)



Tack för en trevlig pratstund såhär på nattkvisten.



:-)

2011-08-03, kl. 00:08:59


Skrivet av: Louise

I och att jag inte vet vad du är för person



(Mer än att du gör smileys med näsor.)



vet jag inte heller om jag vill slå dig! Men du får vara beredd på att om du hälsar på mig på gatan och jag INTE vet vem du är kommer jag köra uteslutningsmetoden och ta dig som Mr-gör-smileys-med-näsa

2011-08-03, kl. 00:30:19


Skrivet av: Mr-gör-smileys-med-näsa

Höhö, vad händer om du slipper köra uteslutningsmetoden och får veta vem jag är?



(Hoppas inte att det gör ont bara)



:-)

2011-08-03, kl. 00:38:15





Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras inte)

Hemsida:

Kommentar:

Trackback