Hej, jag heter Louise, är en just-turned-22-tjej och bor i Malmö. Har ett genuint intresse för grafisk kommunikation, stora tavlor med nakna kvinnor, fotografi, webdesign och journalism. Den här bloggen finns för att stimulera sysslorna ovan samt andra historier, så allt hänger med!

Bordsplacering under Helsingborgs bal. Oroa dig inte.

Funderade över en sak på bussen hem. 

(Ja, jag tar bussen för att resa tre hållplatser.)

Det är bal på torsdag. Det betyder att alla-- som bestämt sig för att gå-- ska göra sig så snygga som möjligt.

(Eller... jag vet i och för sig inte riktigt hur killar fungerar.)

Tjejer bokar gärna in frisörtid klockan nio på morgonen för att ha "god tid" på sig att göra sig vacker. Vad jag tänkte göra är att lägga in en skönhetssömn. Det får räcka av det extrema. Och det är bara extremt för att jag säger att det är det.

Till saken.
Med bal kommer middag och med middag kommer bordsplacering
Helsingborgs bal (visste ni förresten att Helsingborg har Sveriges största bal!) har tagit bort den fina traditionen att man ska bjuda med sig en bordsdam/herre. Vi söta, oskyldiga elever blir alltså lottade med vem vi ska tillbringa två timmar till bords med.
Ganska brutalt, om ni frågar mig.

Man kan hamna med precis vem som helst, och jag funderade... vem vill man hamna med?
Vill man hamna med personen som man känner och har en helskön konversation med eller vill man hamna med den okända? Vill man inte hamna med någon man absolut inte har någon aning om men som man ändå måste dansa med?
De flesta säger nej.

"Pinsamt! Vad ska man prata om?"

Ja, konversationen kan vara ett problem. Har man otur hamnar man med en person som är totalt inkompetent när det gäller att öppna munnen för mer än fläsket som det kommer bjudas på. En annan situation är om man hamnar med  "Självaren". 
Självaren är en person som man inte vill sitta bredvid. Självaren är den som, när du desperat-- men trevligt-- försöker starta en konversation genom en fråga svarar med:
1. Ett svar på frågan du nyss ställde
2. "Själv?"

Dessa människor är odrägliga.

(Eller blyga. Vilket som. Fortfarande odrägliga)

De kan inte skapa ett samtal eftersom att när de har ställt frågan "själv?" är den enda du kan göra är att svara och komma på en ny fråga. 
Och så får du sitta i två timmar.
Om du hamnar med en Självare, det vill säga.

Det finns mycket som kan gå fel med det sociala sällskapet på balen MEN det är där jag tror att Helsingborgs balfixare redan har kommit på en lösning.

Vin.

Under middagen bjuds på fyra glas vin och för många räcker det för att få igång snacket. Löst. När din bordspartner har fått i sig ett par glas kommer han/hon slänga häftiga kommentarer ur sig. Är det en han kommer du antagligen även få en kommentar om hur dina bröst sitter i klänningen men vad gör det. Han pratar!

Så oroa dig inte, häll upp ett glas vin.


Skrivet av: jennifer

HAHAHAHAH årets!! ska dränka min partner i vin!

2010-05-25, kl. 22:39:59


Skrivet av: Elin Dahl

Hahaha, härligt sätt du har att skriva på!

2012-06-05, kl. 21:54:16





Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras inte)

Hemsida:

Kommentar:

Trackback