Hej, jag heter Louise, är en just-turned-22-tjej och bor i Malmö. Har ett genuint intresse för grafisk kommunikation, stora tavlor med nakna kvinnor, fotografi, webdesign och journalism. Den här bloggen finns för att stimulera sysslorna ovan samt andra historier, så allt hänger med!

När försvann respekten?

Jävla, jävla, jävla skitmänniskor.
Kolla här--

Jag förstår verkligen inte hur vissa människor tänker. Är det inte att "aggresiva hundar" ska avlivas i Denver så är det att vargarna skjuts i hobby. Är det inte att asiaterna äter hajfena för att "bli stark som en haj" och lämnar de stympade i vattnet är det att någon som binder fast tyngder i benen på en hund för att sedan sänka den i vattnet.

... och hur kommer det sig att vi skärras när vi ser hur vissa hundar lever tio stycken i ett smutsigt rum, hopträngda men lyfter inte mycket på ögonbrynet när grisar sitter i samma miljö?

Hur kan Denver avilva en viss ras hundar på löpande band för att de har "aggresiv instinkt i sig"? Borde inte problemet ligga i hur ÄGAREN uppfostrar sin hund? Människan måste hitta en syndabock och varför skulle vi någonsin peka ut oss själva?

Well, jag gör det nu.

När tappade vi respekten för djuren, miljön och framtiden? Jag hoppas nästa generation ser ner på oss med avsmak. 





Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras inte)

Hemsida:

Kommentar:

Trackback