Hej, jag heter Louise, är en just-turned-22-tjej och bor i Malmö. Har ett genuint intresse för grafisk kommunikation, stora tavlor med nakna kvinnor, fotografi, webdesign och journalism. Den här bloggen finns för att stimulera sysslorna ovan samt andra historier, så allt hänger med!

Bra att veta vid diskussion om Twilight

Viktiga ord/benämningar att hålla reda på inom Twilight-hysterin:
  • Twihard - ett hysteriskt fan av Twilight-sagan som skriker "EDWARD" efter Robert Pattinson. En Twihard är även någon som stark håller på Edward och Bella, alltså kärlek vid första ögonkastet.
  • Twilighter - ett stort fan av Twilight-sagan som ropar "ROBERT" efter Robert Pattinson. En Twilighter kan se hur Jacob och Bellas relation kan bli något bra även om de fortfarande föredrar Edward.
  • Fanpire - en person som efter Twilight fått a huge thing for vampires.
  • Team Edward - person som hysteriskt tycker att Jacob är en jäkla hundvalp som stinker och inte förtjänar Bellas uppmärksamhet eftersom vad Bella har med Edward clearly is true love.
  • Team Jacob - en person som antagligen från början var vid Team Edward men kom i underfund med att Jacob faktiskt har snyggare magmuskler.
  • Team Switzerland - en person som tillhör Team Switzerland är någon som tar hänsyn till Bellas känslor då hon inte vet vem av dem hon ska välja. Eller så tycker bara personen att Jacobs muskler vägs upp av Edwards ögon.
  • R-Pattz - benämning på Robert Pattinson.
  • TayTay - benämning på Taylor Lautner.
När jag inte är i skolan, illustrerar eller googlar R-Pattz sitter jag ibland och tänker på saker som rör det som finns runt omkring mig. Just nu, Twilight-sagan.

(Okej, så när jag inte googlar Robert Pattinson tänker jag på honom. Oviktigt.)

Twilight. Twilighter. Twihard. Team Edward. Team Jacob. Team Switzerland. Kärlek vid först ögonkastet eller växande, sann kärlek? Sigh.

Att hysterin har blivit så enorm kan jag förstå, jag är faktiskt med i den. Jag är inte något Twihard men Twilighter, ja. Det är båda jag och Madde. Och Julia-- som vägrade ge sig in i smeten men efter att jag övertalat henne att läsa första boken var hon fast-- som kom in senare.
Det är något speciellt med Edward och Bellas kärlek.

(Eller Edwards utseende. Anyhoodle.)

(Man kan även använda sig av Twilight för att såra. När Madde är elak eller säger något jag reagerar på brukar jag, utan att tänka, kläcka ur mig "Edward föredrar i alla fall brunetter". Då blänger hon argt och vänder mig ryggen.)

Jag tror tjejer nu är trötta på all Bad Boy-hysteri och vill hellre ha en vampyr kille som kan uppföra sig.
När jag var och såg den på bio märkte jag hur publiken reagerade på de saker Edward gjorde. Det var då de högsta suckarna och mycket av den kolossala fnittringen kom.
Han öppnade dörren för Bella.
Han tog försiktigt av Bellas jacka.
Han dansar med Bella.

Tjejer är nu ute efter en gentleman.

(Sen att han är en vampyr som inte tar ditt liv för att han tycker du är så gudomlig kan också ha en roll i spelet.)

Sagan har allt tonårstjejer-- och killar-- drömmer om att få fast med en vampyr "med det vackraste ansiktet i världen" och en solbränd, vältränad varulv. 

Det är inte särskilt konstigt att tjejer har gått kocko för det här - killarna är snygga.





Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras inte)

Hemsida:

Kommentar:

Trackback