Hej, jag heter Louise, är en just-turned-22-tjej och bor i Malmö. Har ett genuint intresse för grafisk kommunikation, stora tavlor med nakna kvinnor, fotografi, webdesign och journalism. Den här bloggen finns för att stimulera sysslorna ovan samt andra historier, så allt hänger med!

Är poka nya grejen?


Man ser en snygg kille/tjej över Facebook och vill skapa kontakt och då en vänskapsförfrågan får en att framstå som en jag-känner-alla-jag-sett-på-stan-person-- ni vet vilka-- låter man bli. Man vill spela svårfångad.

(Vilket i och för sig är ganska så kört när personen inte vet vem du är.)

Så vad gör man?
Jag har sett det på flera ställen, blivit utsatt för det, utsatt någon för det och läst om det.

Poke.

(Den lilla gesten som enligt Facebook säger "Hej, jag finns".)

(För mig står den egentligen bara för en irriterande person med fingret vågrätt mot mig, petar och säger "poke" varje gång.)

Jag blev tillsagd av min vän att trycka på POKE för killen var ju så himla snygg. Jag sa till min kompis att "kom igen, poka honom" för han var ju så himla söt. Jag tänker mig att den okända killen som pokat mig vid två tillfällen gjort detta med tanken "att hon är ju ändå så himla bedårande". 

(Han har pokat två gånger. Jag vägrar tro att han gör det för att imitera Homer Simpsons agerande när han ser ett kadaver.)
Att poka [pouka] är det perfekta sättet att på ett diskret sätt-- utan att blanda in kommentarar över BDB-- låta någon veta att denna någon är attraktiv.

Poke.

Så himla enkelt. Börja poka.

(Sen att din poke hamnar på startsidan och hela din umgängeskrets får se din gest hör inte till ämnet.)





Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras inte)

Hemsida:

Kommentar:

Trackback