Hej, jag heter Louise, är en just-turned-22-tjej och bor i Malmö. Har ett genuint intresse för grafisk kommunikation, stora tavlor med nakna kvinnor, fotografi, webdesign och journalism. Den här bloggen finns för att stimulera sysslorna ovan samt andra historier, så allt hänger med!

Nu ska jag inte vara stressad längre

Jag är helt säker på att jag är en ovanligt stressad person. En av de personerna som springer runt i cirklar hemma i lägenheten samtidigt som man skriker MEN GÖR NÅGOT DÅ, FÖR FAN! till sig själv utan att egentligen veta vad man vill. 
 
Jag har insett att det händer mig hela tiden. Mina bekymmer skriker i bakhuvudet och jag vaggar dem till sömns stup i kvarten med någon sorts "om några år behöver du bekymra dig om det"-historia. Vilket inte alls verkar vettigt. Så jag bestämde mig för att ta tag i det. 
 
Började med att skriva två listor. En "10 saker jag vet är sant". Jag har tydligen sämre koll på saker än jag trodde, för jag satt med nummer tre till tio i säkert 45 minuter. Sen skrev jag en till lista. En lista som var betydligt lättare att avsluta: "10 saker jag borde ha lärt mig vi det här laget". Och oj! Jag verkar ju inte ta någon lärdom i över huvud taget.
 
Jag vet inte riktigt vad dem här listorna var bra för men de kändes som en bra början. Till att lära känna mig själv och vad fan jag stressar för.
 


I've realised I'm stressed out person. I'll walk around in circles in my apartment, screaming WELL DO
SOMETHING, DAMN IT without really knowing why.
 
I've also realised this happens to me a lot. My unsolved issues are screaming at the back of my head an all I do is sing them back to sleep with a "you can worry about this in a few years" story. Which is ridiculous. So I decided to do something about it. 
 
(Now, I can't promise that I don't just feel that I'm stressed all the time when actually I've only been stressed the last 24 hours but because of PMS it feels like my entire life and I-need-to-act-upon-it-now-in-this-very-moment.)
 
I started with writing two lists. The first one was 10 Things I Know To Be True. And apparently I don't know much. I was stuck on number three for about fourty minutes before slowly working my way down to ten.
The second list was 10 Things I Should've Learned By Now and, boy, was this one easier. Like a freaking walk in the park, this one was. 
 
I'm not sure what good these lists will do but they felt like a good start. I didn't even realise some things concerned me before I added them to number 6 & 7. Who knows, maybe I'm got some EAT, PRAY, LOVE thing going on here. 
 
But something needs to be done. I mean, jeez, I stressed out over wether to write this in english or swedish.


Skrivet av: Anonym

Äntligen är du tillbaka Louise! Jag har saknat dina tankar.

2013-05-16, kl. 14:20:26





Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras inte)

Hemsida:

Kommentar:

Trackback