Hej, jag heter Louise, är en just-turned-22-tjej och bor i Malmö. Har ett genuint intresse för grafisk kommunikation, stora tavlor med nakna kvinnor, fotografi, webdesign och journalism. Den här bloggen finns för att stimulera sysslorna ovan samt andra historier, så allt hänger med!

Vik av

Ett ställe man måste besöka när man är i London är gatorna runt Carnaby Street. Det är mycket turister men vik in på bakgatorna. Gå upp mot Soho och Soho Square. Vandra vidare mot Covent Garden. Gå på Covent Gardens västra sida rakt ovanför Soho och leta er runt bland dem gatorna. 
 
Av någon anledning letar inte sig den vanliga turisten hit. Vilket är synd. De missar de finaste delarna av London.
 


Skrivet av: Anonym

Hej, jag sökte på londonbloggar (ska flytta dit i januari för att ta Cambridge-examen) och så hamnade jag här. Har läst alla dina inlägg sedan typ augusti 2011 haha, och jag undrar verkligen vad du jobbar med? Jag förstår att det är på någon slags Applefabrik (?) men vad gör du? Hur ser dina dagar ut? Du jobbar ju både dag och natt känns det som och så verkar du inte jobba måndag-fredag heller (kanske bara jag som fått det om bakfoten men du skrev någon gång typ "jag är ledig idag IGEN", som om du inte brukar vara ledig två dagar i rad. Har tänkt på det skitmycket och kan inte släppa det nu haha. Sen undrar jag lite om hur du bor och sådär också, eftersomn jag själv ska flytta ner.. Vet du om det är lätt (i alla fall relativt) att få jobb som svensk? Och hur fick du ditt jobb? Vet att du åkte fram och tillbaka för intervjuer men hur såg processen ut? Och fixade dom lägenhet åt dig eller var du tvungen att leta själv?

Förlåt för miljared frågor men jag är verkligen nyfiken och jag försöker samla på mig så mycket information som möjligt innan jag själv åker ner!

Svar: Halla! Kul! Hur lange blir du har? I och med att jag jobbar inom retail blir det ibland att jag jobbar natt, det pa grund av att jag jobbar inom visual elements i butiken! Du vet, ser till sa att allt ar fint hela tiden och om det hander nagot speciellt blird et att jobba natt! (valjer helt enkelt att inte skriva ut vad jag jobbar med numera! du vet, policies och sana roligheter!)

Om du hanger kvar lite ska jag skriva ett inlagg som redogor hur det ar att hitta boende etc. mm. osv!

Du var allt en nyfiken en!
Hello, I'm Louise

2012-10-14, kl. 19:32:00





Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras inte)

Hemsida:

Kommentar:

Trackback