Hej, jag heter Louise, är en just-turned-22-tjej och bor i Malmö. Har ett genuint intresse för grafisk kommunikation, stora tavlor med nakna kvinnor, fotografi, webdesign och journalism. Den här bloggen finns för att stimulera sysslorna ovan samt andra historier, så allt hänger med!

Vaknade innan min kompis

Lottie ligger bredvid mig. Jag har på mig ett par rosa pyjamasbyxor dekorerade med får. Faåren har rosa rosetter. Jag orkade inte ta mig hem igår efter tio Sex And The City-avsnitt så hon erbjöd sin säng.

Nu ligger jag här. Känns som att jag är tretton år igen och sover över hos en kompis. Man vaknar långt innan den andra och är lite i obekväm i situationen. Ska man väcka den andra? Gå upp och titta på TV? Försöka somna om?

Jag låter henne sova ett tag till. Av erfarenhet är inte ungdomar lika glada över att bli väckta tidigt som trettonåringar. På den tiden var det ju Carpe Diem!






Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras inte)

Hemsida:

Kommentar:

Trackback