Hej, jag heter Louise, är en just-turned-22-tjej och bor i Malmö. Har ett genuint intresse för grafisk kommunikation, stora tavlor med nakna kvinnor, fotografi, webdesign och journalism. Den här bloggen finns för att stimulera sysslorna ovan samt andra historier, så allt hänger med!

Rätt marknadsföring

Smart marknadsföring är ju viktigt. Placering av reklamskyltar för att haffa den rätta publiken. Taxibolaget jag fick syn på förra veckan har koll på det där.
 
Jag satt på busshållsplatsen någonstans i Shoreditch lite för nära inpå soluppgången. Satt där i tio minuter. Bussen ville inte dyka upp. Började bli lite rastlös. Tittade ner på mina skor medan de dansade fram och tillbaka. Tio minuter senare gav jag upp med att hålla igång. Jag var ju trött. Hade ont i rumpan. Så jag slängde benen raklånga framför mig, vilade huvudet och tittade upp i taket. Väntade på mitt öde.
 
Och där var det! Det lilla klistermärket! Den smarta marknadsföringen. Den lilla reklamskylten som skrek "Skit i bussen! Åk med oss!" till trötta ungdomar på busshållsplatser. Här haffar man rätt publik.
 





Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras inte)

Hemsida:

Kommentar:

Trackback