Hej, jag heter Louise, är en just-turned-22-tjej och bor i Malmö. Har ett genuint intresse för grafisk kommunikation, stora tavlor med nakna kvinnor, fotografi, webdesign och journalism. Den här bloggen finns för att stimulera sysslorna ovan samt andra historier, så allt hänger med!

När man inte kommer på det svenska ordet

 
Började skriva ett inlägg om karaktärerna i Pretty Little Liars men det var ett ord jag inte kunde komma på. Nackdelen med att ha bott i London så länge. Jag är ingen Victoria Silverstedt men jag måste erkänna att det här händer för ofta för att jag ska vara bekväm i det:
 
"Vad som... makes sense... make... sense... vettigast. Vanl-- Det verkar ju mest-- Sense. Sense. Makes sense. It makes most sense that he's the one... sense...HELVETE!... följordning. Vettig- nä, provade jag innan. Det verkar mest NATURLIGT-ATT-HAN-DÖR-JA! Det är mest naturligt att han försvinner. Nä. Naturligt. 
 
'Skulle precis skriva ett inlägg om vilken karaktär som mest sannoli--'
 
SANNOLIKT! Saaaannoooliiiikt! Det är ju mest sannolikt... Puh."
 
Jag kom ju på det till slut men jag satt där och vred om min hjärna alldeles för länge.


Skrivet av: Felicia

Jag är inte direkt dålig på engelska, möjligtvis när jag ska prata, för då blir det ungefär som ovan fast tvärtom i språken då MEN I ALLA FALL för att komma till poängen så gillar jag att det skrivs på svenska igen, det blir skillnad på nåt sätt och du skriver så roligt hörru!!

Svar: Haha, man har sina stunder... Tack så mycket! Kul att du gillar det!!
Hello, I'm Louise

2012-10-13, kl. 23:53:21





Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras inte)

Hemsida:

Kommentar:

Trackback