Hej, jag heter Louise, är en just-turned-22-tjej och bor i Malmö. Har ett genuint intresse för grafisk kommunikation, stora tavlor med nakna kvinnor, fotografi, webdesign och journalism. Den här bloggen finns för att stimulera sysslorna ovan samt andra historier, så allt hänger med!

Någon växte upp och någon ner

Jag försökte få igång min bror att bråka med mig. Det är vår grej. Vi knuffas och smällkäftar varandra mest hela tiden.

Jag gick in på hans rum och satte igång men han ville inte. Var för upptagen med Warcraft-spelet på datorskärmen. Jag smällde till honom lite på kinden samtidigt som jag sade nåt vitsigt. Han tittade på mig, log och tittade tillbaka på skärmen. Likgiltig.

Jag började gå ut ur rummet och skulle vråla "TRÅKMÅNS" åt honom. Ett sista ord för att bevisa att jag fortfarande var vinnaren i den här ronden.

Det enda jag fick ur mig var ett svagt "tri". Precis de bokstäverna. Vi tittade på varandra. Han förstod inte alls vad jag ville ha ut av det där ljudet. Jag visste att det var ljudet av förlust.






Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras inte)

Hemsida:

Kommentar:

Trackback