Hej, jag heter Louise, är en just-turned-22-tjej och bor i Malmö. Har ett genuint intresse för grafisk kommunikation, stora tavlor med nakna kvinnor, fotografi, webdesign och journalism. Den här bloggen finns för att stimulera sysslorna ovan samt andra historier, så allt hänger med!

Kan inte se skräckfilmer

Jag hatar skräckfilmer. Utsätts jag får en knyter sig magen och jag börjar med någon slags hyperventilation. Men precis som nästa person fastnar jag lika snabbt som en fluga i ett nät.
 
Jag skulle inte få för mig att göra det planerat. Hyra en film för att bli skrämd. Men när det plötsligt dyker upp på skärmen blir jag paralyserad... och istället för att byta kanal backar jag huvudet. Sträcker nacken så långt bak det går och skymmer skärmen. 
 
 
Är det på TV hemma i Helsingborg lyfter jag upp handen framför ansiktet, gör Vulcanernas hälsningsfras och vrider 90°, så att jag kan läsa texten och bara det. Hemma hos min kusin i Göteborg trycker jag på "meny" på Viasat-kontrollen så att filmen bara visas som en 2x2 decimeter dump bredvid alla valmöjigheter. Är jag i Elins lägenhet hamnar jag bakom soffan. 
 
Jag skulle se en video på YouTube och så dök Paranormal Activity 4 upp som reklam. Efter fyra sekunder hade jag möjligheter att skippa till videon jag valt. Istället skrollade jag ner och sänkte volymen. 





Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras inte)

Hemsida:

Kommentar:

Trackback