Hej, jag heter Louise, är en just-turned-22-tjej och bor i Malmö. Har ett genuint intresse för grafisk kommunikation, stora tavlor med nakna kvinnor, fotografi, webdesign och journalism. Den här bloggen finns för att stimulera sysslorna ovan samt andra historier, så allt hänger med!

Jag är ju svensk

Jag gillar ju att blogga. Jag tycker om att skriva. Jag får några extra lugna andetag när jag knattrar mot tangentbordet. Så jag ser ingen mening med att jag slutar.
 
Sen är jag ju också svensk. Och just nu saknar jag Sverige lite. Jag märker det när jag sjunger svenska barnvisor i personalrummet. Jag märker det när jag konstant är inne på HDs, Aftonbladets och Göteborgspostens hemsidor. Jag märker det när jag drömmer mig bort om att knalla runt på Avenyn i Göteborg med en kaffekopp av papper från Seven Eleven. Även om jag avskyr kaffe.
 
Så för att stimulera svenskan i mig skriver jag nu på svenska. Jag har även gjort min fontstorlek här i bloggen större. Det är som att jag höjer min röst i cyber-världen. Sträcker på mig lite extra innan jag börjar tala. 
 
 


Skrivet av: ahmet

always swedish or just for this post?

2012-10-01, kl. 13:52:19
Hemsida: http://ahmet-in-law.blogspot.com


Skrivet av: sister

Och man kanske blir av med en och annan obehaglighet (fast antagligen inte).

2012-10-02, kl. 10:31:05
Hemsida: http://sofienyc.com





Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras inte)

Hemsida:

Kommentar:

Trackback