Hej, jag heter Louise, är en just-turned-22-tjej och bor i Malmö. Har ett genuint intresse för grafisk kommunikation, stora tavlor med nakna kvinnor, fotografi, webdesign och journalism. Den här bloggen finns för att stimulera sysslorna ovan samt andra historier, så allt hänger med!

Fantastisk kväll med nya människor

Det är är Patricia och hon är min nya kompis!
 
Jag stod utanför The Owl And The Pussycat. Väntade utan att veta på vem. Tog ögonkontakt med varje tjej som gick förbi, hoppades på någon slags bekräftelse att "det är mig du ska träffa!". Tog ett tag men som kom Patricia. 
 
Vi satte oss  ner och tog en öl. Snackade om London och Helsingborg. Pratade om vad som hade kunnat gå fel med den här blind daten. Sen visade sig att de två killarna bredvid också var svenskar. "Are you Swedish?", frågade dem för att vara på den säkra sidan.
 
Vi satt och pratade om London och Sverige över en andra öl innan de frågade oss om vi vill med till nästa bar. Javisst, sade vi. Och så blev vi presenterade för ett gäng britter som tog med oss till The Shoreditch! Där dansade vi runt hela kvällen. Tappade bort svenskarna och hittade svenskarna. Jag och Patricia möttes upp i mitten ibland för att kolla att den andra var OK och fortfarande där. Bra. Vi hade en understanding, liksom. 
 
Sen mötte jag upp George, Joe och Tom någonstans i krokarna. Drack öl ur en pappersmugg. Pratade om kärlek och brustna hjärtan. Sen tog jag bussen hem i regnet. Fick ett SMS av en kille. Skrattade lite för mig själv - för jag var tvungen att tänka efter vilken av killarna det var.





Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras inte)

Hemsida:

Kommentar:

Trackback