Hej, jag heter Louise, är en just-turned-22-tjej och bor i Malmö. Har ett genuint intresse för grafisk kommunikation, stora tavlor med nakna kvinnor, fotografi, webdesign och journalism. Den här bloggen finns för att stimulera sysslorna ovan samt andra historier, så allt hänger med!

En kväll i timmen-ish

Jag och Lottie stack till The Owl And The Pussycat i Shoreditch efter jobbet. Satte oss på den fyllda bakgården och pratade med främlingar. Lottie som är språkstuderande gick förklarade något om hur man får prata hur man vill och att ungdommars slang är mer effektivt är våra föräldrars. Tror jag. Jag lyssnade bara med ett öra.
 
Sen kom Ludvig och Erik. På bilden ser ni Lottie och Ludvig. Vi satt kvar på uteserveringen tills brandlarmet gick och alla vallades ut till gatan. Och där stod vi alla människor med våra drinkar i handen. Inte säkra på om brandlarmet faktiskt gick eller om det bara var det enda sättet att få ut berusade människor från en pub.
 
Någon halvtimme senare befann vi oss på en pub i något villaområde i Dalston. Där gick jag och ställde mig i kön till toaletten. Avundades pojkarna som bara gick rakt in genom "Gentlemen"-dörren medan jag stod fem meter ifrån min "Ladies"-dörr. 
 
Gick in på toaletten och läste dörren. Funderade över vilka alla dessa människor är som alltid har med sig pennor in på toaletten!? Sen funderade jag över om det röda var skrivet med mens. Fulla kvinnor. Man kan aldrig vara för säker.
 
Vi dansade till karibisk musik, blev svettiga och hamnade på bakgården. Jag och Lottie som var nya till det här stället brast ut i ett "Oh-My-God-It's-So-Pretty!" när vi såg alla lampor. Erik sade att han är världsvan och satte upp benet på bänken.
 
Vi hamnade på ett annat ställe i Dalston där vi dansade bland biljardbord och MTV på storbildsskärm i bakgrunden. Tyvärr spelade de inte musiken som visades på skärmen. 
 
(Jag hade älskat att dansa till lite One Direction. Men fick istället bara titta.)
 
När det var dags att gå hem tog jag upp kart-appen och insåg att jag bara hade 10 minuters gångavstånd till sängen! Log för mig själv, sade mina adjö och följde den blåa vägen. Tyckte mitt hår var fantastiskt fint och ville att hela världen skulle se hur casual-chic jag var!


Skrivet av: Buster

Own and the pussycat, bra skit! Hängde också på deras bakgård

2012-10-07, kl. 16:29:16





Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras inte)

Hemsida:

Kommentar:

Trackback