Hej, jag heter Louise, är en just-turned-22-tjej och bor i Malmö. Har ett genuint intresse för grafisk kommunikation, stora tavlor med nakna kvinnor, fotografi, webdesign och journalism. Den här bloggen finns för att stimulera sysslorna ovan samt andra historier, så allt hänger med!

Kometen och mörkret

Vi... ja, jag vet inte riktigt var vi är. Mamma skulle köra västerut men vi hamnade i motsatt riktning. Nu är vi någonstans mellan Höör och Eslöv. Försöker navigera oss tillbaka till väg 17 med hjälp av min Maps app.

Det är bäcksvart här ute. Inga lampor någonstans. Bara åkrar. Påminner mig om när vi körde hem från Österrike. Jag var fyra år. Kometen Halley's tog sin runda förbi jorden, som den alltid gör var 75:e år.

Jag satt i baksätet och de flesta i bilen sov. Då var det också bäcksvart. Förutom den där kometen. Enligt minne var den gigantisk, den lysande bollen. Och jag var som förtrollad. Satt och tittade på den tills jag somnade, huvudet vilandes på armen.

Det var en fin kväll. Det var den kvällen jag blev säker på att det finns fantastiska, magiska världar som delar vårt universum






Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras inte)

Hemsida:

Kommentar:

Trackback