Hej, jag heter Louise, är en just-turned-22-tjej och bor i Malmö. Har ett genuint intresse för grafisk kommunikation, stora tavlor med nakna kvinnor, fotografi, webdesign och journalism. Den här bloggen finns för att stimulera sysslorna ovan samt andra historier, så allt hänger med!

Fruktansvärda människor!

Egentligen vet jag inte vad jag ska skriva. Men jag måste skriva NÅGOT! Sånt här ska skrikas ut över hustaken så precis alla vet om. Alla börjar snacka om det. Alla ska börja viska. Och till slut känner någon som känner någon som kan veta vilka skitungarna är.

Om ni inte har läst om händelsen: ett gäng killar i Helsinborg stod och sparkade på en liten hund som stod fastbunden vid en stolpe. En 87-årig dam ser händelsen och går för att stoppa ungdomarna.

Hon får ett slag i huvudet. Faller till marken. Ungdomarna börjar sparka.

Jag skäms så mycket. Om "blodet kokar"-talesättet ska läggas in någonstans är det här. För jag är så förbannad. Det är en hund! Och hon är 87 år gammal. OCH NI SPARKAR?!

Jag kan inte låta bli att undra vad det här gänget tänker nu. Varje person. Känner de någon skuld? Skäms de lika mycket som resten av oss idag? Svettas de? Sitter de på nätet och kollar så att en gammal tant som blev nersparkad av ett gäng oidentifierade ynglar är okej? Inser de att de har sjunkit till lägsta möjliga och måste ändra sitt liv?

Eller skryter de om hur de nu är jagade av polisen?



Skrivet av: henke

Inte alls bra. Har själv varit i den situationen, blivit slagen och sparkad på, men då hade jag dels vänner runt omkring som kom till undsättning och jag var 70 år yngre...

Svar: Usch. Spelar ingen roll under vilka omständigheter. Den här typen av gruppvåld... usch!
Hello, I'm Louise

2012-11-17, kl. 14:18:04


Skrivet av: Martina

Själv undrar jag hur ett gäng killar ens kommer på tanken att misshandla ett hund och sedan även misshandla den stackars damen som försöker att stoppa dem? Hur kommer man överens om någonting sådant? Är det planerat eller bara någonting som händer?

Sjuka jävlar.

Svar: Eller hur, så jävla vidrigt!
Hello, I'm Louise

2012-11-17, kl. 17:46:46


Skrivet av: Nicolina

Fattar inte hur man kan göra något hemskt. Sjuka jävlar.

2012-11-18, kl. 08:27:45
Hemsida: http://swagpictures.blogg.se


Skrivet av: S

Hej Louise jag är en 21 åring tjej som ska flytta till London om 3 veckor, behöver lite tips och råd om olika saker. Hur kan man kontakta dig?

kram

Svar: Hallå! Det är bara att mejla! [email protected]
Hello, I'm Louise

2012-11-21, kl. 23:39:01





Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras inte)

Hemsida:

Kommentar:

Trackback