Hej, jag heter Louise, är en just-turned-22-tjej och bor i Malmö. Har ett genuint intresse för grafisk kommunikation, stora tavlor med nakna kvinnor, fotografi, webdesign och journalism. Den här bloggen finns för att stimulera sysslorna ovan samt andra historier, så allt hänger med!

Vad jag behöver för lugnande medicin

Jag nämnde innan att jag var irriterad

(Kasta in brorsan i väggen, och sånt.)

men nu är allt bra igen. Inte för att jag är klar med vad jag skulle göra men för att jag gick in på YouTube.

YouTube måste nog vara den mest underbara sidan, där ute i cyberspace. Bättre än Facebook. Jag hade i alla fall valt YouTube över Facebook. Varje gång. Spelar ingen roll vad man är ute efter, man hittar det alltid på den sidan. Komedi, skräck, vloggar, musik eller-- som nu-- något lugnande.

Jag har två videos som jag alltid går in och ser när jag är stressad eller nere. Två filmer som jag vet att jag alltid blir glad av. Den första är en musikvideo gjord från filmen The Holiday och med en makalöst fin låt Breathe Me av Sia. Den andra är en musikvideo gjord från filmen Tristan+Isolde med låten Now We Are Free vilket är en av låtarna från filmen Gladiator.

Jag kan sitta och titta på den är filmerna i timmar känns det som. Kör upp dem på helskärmsläge och bara sugs in. Filmen som är från Tristan+Isolde är en aning bättre då filmen/historien i sig är så mycket bättre. Den får liksom Romeo+Juliet

(Med Leonardo DiCaprio.)

att verka trist.

(Med Leonardo DiCaprio.)

Det är därför jag gillar YouTube. Den sidan har allt. Den ger allt. Precis vad jag vill ha. Jag var jättestressad och arg. Skrikig, om så vill. Nu är jag lugn och lycklig. Kär i kärleken och from som ett lamm.

(Nej. Förresten. Var precis inne och såg på videon från The Holiday igen. Den är precis lika fin.)





Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras inte)

Hemsida:

Kommentar:

Trackback