Hej, jag heter Louise, är en just-turned-22-tjej och bor i Malmö. Har ett genuint intresse för grafisk kommunikation, stora tavlor med nakna kvinnor, fotografi, webdesign och journalism. Den här bloggen finns för att stimulera sysslorna ovan samt andra historier, så allt hänger med!

Bloggen är som en låt

Hmm... under dagen idag har jag lust att göra något här. Hur det kommer se ut vet jag ej men jag vill ju börja skriva igen.

Och för att börja skriva igen behöver jag göra om min design. Man kan ju inte gå tillbaka till en gammal design när man börjar om lite. Eller fortsätter jag bara? Äh, spelar roll... jag vill göra något.

Det är lite underligt det här, hur jag bara låter den här bloggen - glida iväg. Den bara sipprar ur fingrarna på mig och jag gör ingenting åt det. Faktum är att det är jag som öppnar upp handen och bara släpper det. Det senaste året har jag haft, så kallade, blogg-perioder. Jag tycker det är kul att skriva men sen lägger jag ner för en stund.

Det är som när man har hittat en ny favoritlåt som man spelar om och om igen men efter ett tag har man lyssnat sönder på den. Så man slutar. Min blogg är en sådan låt. En sådan låt som man alltid kommer tillbaka till. Får lite sköna minnen och lägger till ett nytt dans-move innan man, åter igen, tar en paus. Jag ska försöka hitta ett sätt att få min blogg till att bli... en blogg och inte en låt.

Verkar ganska vettigt.





Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras inte)

Hemsida:

Kommentar:

Trackback