Hej, jag heter Louise, är en just-turned-22-tjej och bor i Malmö. Har ett genuint intresse för grafisk kommunikation, stora tavlor med nakna kvinnor, fotografi, webdesign och journalism. Den här bloggen finns för att stimulera sysslorna ovan samt andra historier, så allt hänger med!

Vad händer sen?

Jag har i snart en månad bott ensam hemma med min hund då resten av familjen är nere och gottar sig på Franska Rivieran. Jag har kokat gröt och gått ut med hunden. Jag har städat vad som känns som varenda-jävla-dag

(Har ny respekt för Monica-mamma nu.)

(Oops. Fel bild.)

och allt därtill. En annan uppgift jag har fått ta på mig är att ta hand om posten. Räkningar ska betalas och då får man inte glömma bort att öppna kuvert.

Häromdagen när jag kommer hem från jobbet ser jag att det ligger ett halvt kuvert på golvet.
Jag letar febrilt efter andra halvan men det går inte att hitta. "Men det måste vara här någonstans", tänker jag. "Det är ju så fint avrivet". Till slut kommer jag på vad problemet är

(Och antagligen kuvertet med.)

när jag möter min hunds blick.

Doglas!

Hunden har ätit upp halva kuvertet. Inte bara att han kommer bli dålig i magen utan det faktum att jag inte kommer kunna tyda vad som står i brevet slår mig! Tänk om det handlar om ett topphemligt möte med säkerhetsdepartementet?!

Det var ju inte det brevet innehöll utan jag lyckades få fram vad som skulle. Förutom en liten sak. Längre ner i brevet står det med versala bokstäver:

OBS! HAR DU FÅTT EN TID EFTER KLOCKAN 1------

Sen tog det slut.

Jag vet inte var jag ska ta vägen. VAD HÄNDER EFTER KLOCKAN 1---?






Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras inte)

Hemsida:

Kommentar:

Trackback