Hej, jag heter Louise, är en just-turned-22-tjej och bor i Malmö. Har ett genuint intresse för grafisk kommunikation, stora tavlor med nakna kvinnor, fotografi, webdesign och journalism. Den här bloggen finns för att stimulera sysslorna ovan samt andra historier, så allt hänger med!

Neuschwanstein

Ni vet hur man har vissa ställen man måste besöka innan man dör? Ja, precis. Jag har lagt till en till destination på listan!

Jag ska till Füssen i Tyskland!

(Fo' real.)

Där finns det ett slott. Där finns det ett slott som är inspirationskällan till Walt Disney's "Törnrosas slott". Slottet heter Neuschwanstein

(Slår vad om att du sket i att uttala namnet i ditt huvud och hoppade direkt ner hit för att fortsätta läsa.)

och ligger, som sagt, i Tyskland. Det gjordes för en kung yadi yada men det är underbart! Dit ska jag! Jag ska dit! Jag ska gå runt och titta på allting - för visst ser det ut som slottet från Skönheten och Odjuret!?

(Och jag gillar den sagan.)

Nu när jag tänker efter ska jag nog skriva ner en lista på alla platser jag vill besöka. En lista som jag kan ha med mig över allt, som alltid gäller. Så kan jag kryssa av varje ställe jag har besökt. Vad kul det skulle vara. Vem vet, den kanske inte är klar förrän jag är 67!



Skrivet av: Fredrik

Jag ska dit påvägen hem ifrån St anton:D::D:D::D:D:D:DD:D:D::D:D:D::D:D:D:D:D:D:D:<3

2011-03-20, kl. 23:22:32





Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras inte)

Hemsida:

Kommentar:

Trackback