Hej, jag heter Louise, är en just-turned-22-tjej och bor i Malmö. Har ett genuint intresse för grafisk kommunikation, stora tavlor med nakna kvinnor, fotografi, webdesign och journalism. Den här bloggen finns för att stimulera sysslorna ovan samt andra historier, så allt hänger med!

Jum Jum's alive

God morgon! Jag gick inte och lade mig allt för sent ändå känner jag mig som en klubbad säl när jag vaknar av mobilen. Vad är grejen med det? Har mitt åtta timmars-schema svikit mig?
(Försöker sova åtta timmar per natt för att

("för att du är en jäkla nörd".)

få lite rutin på min sömn. Annars flyger den hit och lite dit - tills slut orkar jag inte gå upp. Någonsin.)

I går var jag med Benka. Vi åt pizza på Mogwai och hamnade sedan impulsivt på bio. The Fighter var det som hamnade på schemat. Den var bra. Det är en sådan som får priser. Det får inte fulladdade actionrullar. Men det är okej. Christian Bale är ju dock helt galen. Han är så sanslöst tanig i den här filmen. Han gör sin roll som crack head så sjukt bra men man kan inte låta bli att jämföra honom med hans karaktär i Batman. Utseendemässigt är skillnaden GANSKA stor.

(Eller som när han spelade Jum Jum.)

(Och ni som tänker stoppa mig här och säga att Mio Min Mio minsann är en svensk film så kan jag rätta er med att den är inspelad på engelska och-- ganska dåligt-- dubbad. Jum Jum är en liten Christian Bale.)

(Spännande va? Eller förstörde jag något barndomshjärta nu?)

(Och är det inte fint att Benke och Jum Jum i filmen är samma person? Historien blir så mycket bättre av det, tycker jag.)

(Jag är så jäkla, 100 %-igt säker på att majoriteten av tjejerna som läser stannar upp... och kollar lite extra här.)





Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras inte)

Hemsida:

Kommentar:

Trackback