Hej, jag heter Louise, är en just-turned-22-tjej och bor i Malmö. Har ett genuint intresse för grafisk kommunikation, stora tavlor med nakna kvinnor, fotografi, webdesign och journalism. Den här bloggen finns för att stimulera sysslorna ovan samt andra historier, så allt hänger med!

God morgon

Sitter "skräddare" i fåtöljen just nu. Doglas ligger och tittar på mig. Andas likt han har sprungit ett maraton. Det är tyst i lägenheten om man borträknar TVn som mamma har slagit igång i rummet bredvid. Pappa sover. Josef är uppe hos grannen. Hallen ser ut som ett helvete.

Ni förstår... mina föräldrar samt bror klampade-- bokstavligt talat-- in här vid femsnåret i morse. De droppade allt de hade i hallen. Bara släppte det där, för att sköta det senare.

Det är kul att ha dem hemma men det tyckte jag inte då när solen inte riktigt gått upp ännu.

Mamma kom in och pussade på mig. Hon sa något men jag uppfattade inte riktigt vad det var. Sen kom Josef in. Han ville kramas. Sen hade han minsann köpt ett par Converse till mig som jag var tvungen att se! Och så hade han köpt en ny jacka som jag så fint fick titta på. Och så skulle han berätta om bilresan.

Don't get me wrong, jag älskar och har saknat min bror men där i morse ville jag bara trolla bort honom. Krympa honom till en decimeter och gömma honom i byrålådan.

(Som Tingeling.)

(Fast utan klänningen.)

(... och vingarna. Och utan stof-- ni förstår vad jag menar. En mini-Josef.)

Nu är jag i alla fall vaken. Har varit och handlat på ICA med mamma. Var mysigt. Snart ska jag ner i stan. Ska till McDonald's med Elin och Linda.
De är superbakis och behöver fet mat.

Jag är bara hungrig.


Skrivet av: Sofie Lundberg, NYC

ÅH MYYYYS! jag vill också pussas och kramas!

2011-03-13, kl. 03:36:48
Hemsida: http://lundbergsofie.blogg.se/





Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras inte)

Hemsida:

Kommentar:

Trackback