Hej, jag heter Louise, är en just-turned-22-tjej och bor i Malmö. Har ett genuint intresse för grafisk kommunikation, stora tavlor med nakna kvinnor, fotografi, webdesign och journalism. Den här bloggen finns för att stimulera sysslorna ovan samt andra historier, så allt hänger med!

Att spela dator med en dator

Häromdagen på jobbet spelade jag ett spel. Det var inga kunder i butiken och jag hade redan städat och ställt i ordning allt jag kunde städa och ställa i ordning.
(Man måste skriva ut det.)

Vad jag spelade var Sten, sax och påse.

Jag förstår att ni kan tycka det verkar löjligt

(och KORKAT. Man kan ju inte vinna över en dator. Den kan allt. Den vet vilken knapp man trycker på.)

(Kanske. Men i så fall var den extremt snäll.)

(Förklarar längre ner...)

att spela Sten, sax och påse med en dator och det stämmer nog. Det är inte ett särskilt roligt spel men det gick inte att stänga ner. Gick inte. Helt omöjligt. Om det kom in en kund stängde jag inte ner fönstret. Jag minimerade det. Sen när det åter igen var tomt för en stund satte jag igång igen.
Och när det gäller vem som vinner... det självklara svaret är ju datorn.
Det är ju en dator.

Men den här datorn var snäll. Eller så var jag SJUKT smart och spelkunnig.

(Vilket det kändes som. Faktum är att det kändes som att jag hackade mig in på en extrem server.)

(No joke.)

Jag höll ledningen ett bra tag! Och för att ni ska förstå det tog jag en bild på det. Men det var igår. Idag är idag. Och idag är jag inte på jobbet. Så jag ritar till hur det faktiskt såg ut.

Om du vill spela, gå in här! Ni kommer fortsätta för evigt.

(For ever.)





Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras inte)

Hemsida:

Kommentar:

Trackback