Hej, jag heter Louise, är en just-turned-22-tjej och bor i Malmö. Har ett genuint intresse för grafisk kommunikation, stora tavlor med nakna kvinnor, fotografi, webdesign och journalism. Den här bloggen finns för att stimulera sysslorna ovan samt andra historier, så allt hänger med!

Jag är i alla fall uppe tidigt

God morgon, mina små kycklingar.

Jag sprang till jobbet i morse och möttes av att vi var många som jobbade, vilket är lite konstigt då jul-paniken faktiskt är över. "Oj, full styrka idag", hörde jag någon av mina kollegor säga.
Ja, minsann. Full styrka. Tänkte att det var skönt för det innebar att det skulle bli en lugn dag. Sen kom Martin ut från personalrummet med ett flin på läpparna:

"Är du säker på att du ska jobba idag, Louise?!"

Jag var säker. Nästan säker. Jag fick en isande klump i magen och pep "ja".

Ja... det skulle jag ju i vilket fall inte göra. Jobbar tisdag till lördag och inte måndag till fredag som jag brukar.

Awesome.



Men ingen skada skedd,

(Förutom Filips dåliga skämt om vilken tid jag ville ta lunch, om jag kunde hjälpa kunden där borta eller om jag kunde packa upp den där kartongen med varor.)

(Och jag är uppe på min lediga dag. Ni andra som är lediga ligger säkert fortfarande och sover. LATMASKAR! Ni slösar bort dagen!!)

jag ringde mamma och vi gick i stan och tittade på väskor.


Är hemma igen men ska snart ner till stan igen för att möta upp Mathilda (som är hemma från London!!).





Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras inte)

Hemsida:

Kommentar:

Trackback