Hej, jag heter Louise, är en just-turned-22-tjej och bor i Malmö. Har ett genuint intresse för grafisk kommunikation, stora tavlor med nakna kvinnor, fotografi, webdesign och journalism. Den här bloggen finns för att stimulera sysslorna ovan samt andra historier, så allt hänger med!

Fotografiskt minne eller bara mentalt störd

EN GREJ SOM mina kollegor nu efter en tid har märkt är hur jag

(Gäspar konsigt.)

räknar saker framför mig. Jag har nämnt det förut... hur jag, till exempel, ser kalenderar framför mig! Om någon frågar mig om hur många dagar det är till den 18:e den månaden ställer jag mig och räknar på min fantasikalender. Den dyker upp när den behövs framför ögonen på mig. Eller om jag ska fylla på med produkter memorerar jag det och när jag ska upprepa vad jag behöver ser jag väggen framför mig och pekar, samt checkar av, vad jag behöver.

Om det räknas som fotografiskt minne vet jag inte. För jag ser inte en hundratals detaljer i fina ljus a la Da Vinci-koden men något är det. Och det är fantastiskt användbart.

Enda nackdelen är hur jag ser ut när jag gör det.






Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras inte)

Hemsida:

Kommentar:

Trackback