Hej, jag heter Louise, är en just-turned-22-tjej och bor i Malmö. Har ett genuint intresse för grafisk kommunikation, stora tavlor med nakna kvinnor, fotografi, webdesign och journalism. Den här bloggen finns för att stimulera sysslorna ovan samt andra historier, så allt hänger med!

Dress Up Friday - men skorna rör jag inte

Sitter på jobbet just nu.

Idag är det Dress Up Friday. Det innebär att vi går emot normen och klär upp oss varje fredag i stället för tvärtom som man ska göra. Det är kul! Men det är krävande.

(Och lite jobbigt.)

Killarna kan köra samm kostym varje fredag genom att byta ut sina flugor och slipsar. POFF, så har de en ny utstyrsel. Jag däremot... som enda tjej i butiken måste jag byta klänning, byxor, skjorta, linne, kavaj varje. Jäkla. Fredag. Det är krävande. Jag måste även ha på mig högklackade skor enligt mina kollegor.

Idag strejkar jag. Skorna finns i lokalen men inte på mina fötter. De ligger i en påse, gömda tills den stund då någon kommer på att jag går runt i sneakers och tvingar mig i dem. Tills dess kommer de ligga i den där påsen. Förhoppningsvis hela dagen.





Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras inte)

Hemsida:

Kommentar:

Trackback