Hej, jag heter Louise, är en just-turned-22-tjej och bor i Malmö. Har ett genuint intresse för grafisk kommunikation, stora tavlor med nakna kvinnor, fotografi, webdesign och journalism. Den här bloggen finns för att stimulera sysslorna ovan samt andra historier, så allt hänger med!

Idag har jag skrattat! (Och ätit alldeles för mycket mat.)

I och med att jag var ledig idag var jag nere i stan och träffade Julia, Kim samt Emelie. Vi åt lunch nere i stan och idag stod det "kina-mat" på menyn.
Jag gillar kina-mat, speciellt friterad kyckling.

(Kylling.)

Efter att jag ätit ett par friterade kyckling-bitar-- och reagerat på att det smakade lite konstigt och var väldigt segt-- trillade en bit av innehållet ut.
Det var ingen kyckling.
En räka flög ut och landade på min tallrik.

Jag bara tittade på den. Tittade. Häpnade. Äcklades. Efter någon sekund började jag nog gapa också.

När jag förstod situationen lyfte jag snabbt på ett av mina salladsblad och knuffade in den nakna räkan i salladsberget och förseglade det. Sen pratade jag aldrig med mig själv om det igen. Det var en sådan situation där allt stannar upp och går i slow motion men inte en djävul verkar märka att man går igenom en traumatisk upplevelse. Kim, Julia och Emelie bara satt där - glada och ovetande.

Anyhoodle...

Jag hade väldigt roligt idag, det var länge sedan jag träffade dem allihopa samlade och jag märkte att jag har saknat att tjaffsa med Julia om allting.

SÅ, nu är jag på gång igen. Ska försöka hålla igång bloggen den här gången. Gillade inte hotbreven som trillade in.






Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras inte)

Hemsida:

Kommentar:

Trackback