Hej, jag heter Louise, är en just-turned-22-tjej och bor i Malmö. Har ett genuint intresse för grafisk kommunikation, stora tavlor med nakna kvinnor, fotografi, webdesign och journalism. Den här bloggen finns för att stimulera sysslorna ovan samt andra historier, så allt hänger med!

Visste du att...

... ibland är jag en trött person. Särskilt under familjemiddagar.
Ni förstår... i min familj, när alla är samlade, äter man länge. Eller, okej. Där ljög jag. Vi

(Okej, jag.)

slänger i oss maten och sedan sitter vi

(Okej, dem.)

och pratar i en timme. Typ. Ni förstår principen. HUR SOM så sitter jag och lyssnar. Efter en stund hamnar mitt huvud på handen, ni vet när man sitter man armbågen på bordet och vilar huvudet likt en trött gås.
Efter en liten längre stund hamnar mitt huvud på armen. Ni vet, när man lägger armen längs bordet och huvudet detsamma likt en slagen gås.

Och sen, efter si sådär fem minuter (det tar inte längre tid) så ligger jag på golvet. Under bordet. Det är nämligen så att när jag ligger under ett bord för att sova är det en liten bit av himmelriket. Det är perfekt ljussättning. Tonat, sådär. Och där ligger jag. Och sover. Pappa sparkar upp mig när det är dags att plocka undan disken.

I början reagerade min familj, ungefär så som man borde reagera. De skrattade, chockades, blev arga, blev sårade.

Till slut sket de bara i det. Och nu är det min plats.

Bara en liten visste-du-att mitt i natten.





Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras inte)

Hemsida:

Kommentar:

Trackback