Hej, jag heter Louise, är en just-turned-22-tjej och bor i Malmö. Har ett genuint intresse för grafisk kommunikation, stora tavlor med nakna kvinnor, fotografi, webdesign och journalism. Den här bloggen finns för att stimulera sysslorna ovan samt andra historier, så allt hänger med!

Närminnesförlust på McDonald's

Igår bestämde jag och Julia oss för att ta en paus från The Tivoli och äta lite mat på McDonald's vid tvåtiden. För att vara så sent var det väldigt mycket människor.
Vi valde fel kö.

Det tog superlång tid för grabben som tog beställningarna var... man kan väl säga att han var lite out there. Han var stressad, vilket är förståeligt men vad han gjorde när jag var framme är helt makalöst.

Det var min tur. Han tittade på mig. Jag beställde. Ögonkontakt. Inga konstigheter. Han sa att min Chickenburger skulle ta en stund och jag svarade lugnt med ett "okej, då väntar jag här så länge" och ställde mig ett steg åt sidan. När det sedan var Julias-- som stod efter mig-- tur stannade han upp lite och tittade på mig. Han tittade på mig som om jag skulle prata. Jag tittade tillbaka på honom. Självklart med samma blick:
McD-GRABBEN: Väntar du på något?
JAG: Va?
McD-GRABBEN: Ja, har du beställt?

(Nu stod jag bara med uppspärrade ögon mot honom.)

(Han vägrade ge sig.)

McD-GRABBEN: Ha-r. Du. Be-ställt? Vänt-ar. Du. På. Någ-ot?
JAG: Jag beställde av dig precis. Stod här. Ett steg till höger.

Han ursäktade sig och tog Julias beställning.

Jag är helt seriös när jag skriver att han frågade mig detta två sekunder efter det att jag beställt.

Två sekunder.

En guldfisk klarar fem.


Skrivet av: Johan Enelycke

Ge han en smäll på flabben och fråga var i helvete din chicken burger tar vägen. Den är i fritösen 3,15 sekunder och har två ingredienser och borde vara klar inom 4 min!

2010-11-03, kl. 02:29:27
Hemsida: http://www.enelycke.blogspot.com





Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras inte)

Hemsida:

Kommentar:

Trackback