Hej, jag heter Louise, är en just-turned-22-tjej och bor i Malmö. Har ett genuint intresse för grafisk kommunikation, stora tavlor med nakna kvinnor, fotografi, webdesign och journalism. Den här bloggen finns för att stimulera sysslorna ovan samt andra historier, så allt hänger med!

"... men min mark... är din vägg. HUUUMM."

Just nu saknar jag Julia och London väldigt mycket. Det var en av de bästa resorna jag gjort och med en av de bästa människorna. OJ, vad vi irriterade varandra. Vi slängde kommentarer och hade uppehåll ett antal gånger men det är så vår relation fungerar.
Vi slänger "whatever"s i varandras ansikten och måste planera in en kram.

(Det är sant. Efter två år av nära vänskap kom vi fram till att vi behövde fler kramar, så vi tvingade oss själva att
kramas när vi sågs.)

(I början var det lite jobbigt. Möttes mitt på Knutpunkten och nickade till varandra som vanligt då vi kom på vår
pakt. Så vi gjorde det. På ett långsamt-höger-vänster-höger-sätt.


Ovan ser ni vad vi gjorde en eftermiddag. Vi hade inget att göra så vi bestämde oss för att agera.
Det blev Leka-inte-nudda-golvet.

(Ja, det är ett namn.)

Märk hur jag varvar ner energin på filmen runt 1:22 genom att sätta mig och lugnt förklara:
"Julia, jag sitter på marken... men min mark... är din vägg. Huuum")


Ovan ser ni vad jag och Julia hade för oss när vi kommit hem efter en underbar kväll.

(Det blev lite dramatiskt på slutet då vi var nere i Victoria och tunnelbanan hade slutat gå. Bussarna ville inte heller. Så vi tog taxi. Men hittade ändå inte riktigt.)

Anyhoodle...

Vad som händer i filmen är att vi ska prova på Ben & Jerry's, for real. Vi skulle, liksom, verkligen ta åt oss av smakerna och bara njuta.

För det ska tydligen vi tjejer göra.

Faktum är att vi båda smakade av vår glass och slängde sedan ut den i korridoren. Det är överskattat.

Nu tänkte jag dra en liten lista över vad som hände i London:

(Eller kopiera Julias.)

:
- Vi lyckades gå vilse VARJE gång vi skulle tillbaka till hotellet. Vi utgick alltid från Oxford Street och hotellet låg tio minuter gångväg bort. Men, hörrni, London är krångligt. Alla hus ser ju likadana ut!
- Något som kan ha bidragit till den underbara kvällen (första filmen) är hur vi drack var sin kanna Sex On The Beach. Där satt vi, på terassen, med en tallrik nachos och två kannor galenskap.
- Efter kannorna gick vi runt i souvenirbutiker.

(De stänger inte förrän tre på natten.)

(Inte konstigt de tjänar.)

Ut ur butiken kom vi med hattar och glasögon!
- Vi lyckades hinna till hotellfrukosten 1/6 gånger.

.... och nu pratade jag i telefon. Tappade tråden till inlägget.





Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras inte)

Hemsida:

Kommentar:

Trackback