Hej, jag heter Louise, är en just-turned-22-tjej och bor i Malmö. Har ett genuint intresse för grafisk kommunikation, stora tavlor med nakna kvinnor, fotografi, webdesign och journalism. Den här bloggen finns för att stimulera sysslorna ovan samt andra historier, så allt hänger med!

Jag ska lära mig tyska

Jag har bestämt mig för att lära mig tyska på riktigt igen. Jag vill åtminstone kunna lika mycket som jag kunde när jag bodde i Österrike.

(Vilket är så mycket en liten flicka kan prata.)

(Mer än det här.)

För att få igång min tyska igen läser jag numer tyska forum när det inte är några kunder på jobbet eller någon av mina kollegor får för sig något. Hittills har jag lärt mig lite om någon tysk nyhetsankare, en ny tuggummismak och Desperate Housewives senaste säsong.
Mycket starka åsiker.

Allt låter lika kul och aggressivt när jag läser upp det.

(Det är något aggressivt med tyska, inte sant?)

("ACHTUNG!")

Ska nog be mina föräldrar prata tyska med mig. Lära mig på samma sätt som de lärde mig att inte prata skånska som barn.

("Vill du ha flingor? Vad heter det? ... Nej, inte skorrande R, Louise. Vad heter det? Va? Du vill ha...?")



Skrivet av: Freidrich

Vielleicht kann ich dich deutsch lernen oder immer mit dich deutsch sprechen. Ich möchte auch mehr deutsch lernen und ich soll nach Österreich fahren und da brauch ich deutsch. (Ich weiss mein deutsch ist nicht perfekt aber ganz ok. Ich hoffe das du hast mich verstanden) Tschüs!

2010-10-21, kl. 13:17:42


Skrivet av: jullan

vad fredrich menar är:

Vem kan inte lära sig tyska som jag, den tysktalande. Jag måste lära mig mer tyska och ska fara till österrike och bruncha på tyska. (jag vet att min tyska inte är perfekt, men ganska OK. Du vet väl att jag har fått en visdomstand) Kisskiss.



Älskar att jag kan tyska. heeeeeehe

2010-10-21, kl. 20:07:09
Hemsida: http://jullejulia.blogg.se/





Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras inte)

Hemsida:

Kommentar:

Trackback