Hej, jag heter Louise, är en just-turned-22-tjej och bor i Malmö. Har ett genuint intresse för grafisk kommunikation, stora tavlor med nakna kvinnor, fotografi, webdesign och journalism. Den här bloggen finns för att stimulera sysslorna ovan samt andra historier, så allt hänger med!

Det där med sin framtida kärlek

Jisses, i kväll är det en riktigt sentimental kväll. Jag har precis sett filmen Letters to Juliet och vill nu bara åka iväg och möta the love of my life!

(Ah, vilken underbar kliché jag är.)

Jag undrar om killar tänker lika mycket på kärleken som tjejer. Jag umgås mycket med dem men på det ämnet är jag ingen expert, ännu. Jag vet däremot att när man umgås med en härlig tjejkompis och sett en feel-good-about-love-movie kan man sitta länge, länge och fnissa. Man berättar sina fantasier (OK sådana) och fnissar lite till.

Man kan sitta oändlig tid och få feedback på sin framtida historia. Sin framtida känsla.
Sen när den oändliga tiden är slut

(Lurigt.)

sitter man där i soffan med sin kompis och bara suckar. Man slutar prata och sitter istället med tankarna på vad som känns som något som aldrig kommer inträffa. Man är tillbaka där man får nöja sig med vackra filmer, bilder och texter.

(Ah, vilka underbara klichéer vi är.)





Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras inte)

Hemsida:

Kommentar:

Trackback