Hej, jag heter Louise, är en just-turned-22-tjej och bor i Malmö. Har ett genuint intresse för grafisk kommunikation, stora tavlor med nakna kvinnor, fotografi, webdesign och journalism. Den här bloggen finns för att stimulera sysslorna ovan samt andra historier, så allt hänger med!

Jag var inte sugen på att gå upp idag

Ni vet hur det är när man vaknar av väckarklockan...

Man trycker på "snooze" ett antal gånger på grund av den anledningen att man faktiskt inte vill vakna. Man ligger där och drar sig, tänker ut anledningar till varför man måste stanna hemma idag. Kanske man har lite ont i huvudet ändå?

I morse var det inte så.

Det var värre.

(Nej, far. Jag var inte bakfull.)

Det var värre då jag inte hade någon som helst aning om varför mobilhelvetet ringde. Jag förstod ingenting. Jag vaknade, tvärt, av ljudet och tittade på mobilen. Sen på klockan.
Förstod fortfarande ingenting.
Jag blev arg. Arg för att den dumma klockan hade fått för sig att ringa. På en lördag.

Sen slog det mig.

--

(--)

Jag jobbade idag. Det tyckte jag inte var roligt.






Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras inte)

Hemsida:

Kommentar:

Trackback