Hej, jag heter Louise, är en just-turned-22-tjej och bor i Malmö. Har ett genuint intresse för grafisk kommunikation, stora tavlor med nakna kvinnor, fotografi, webdesign och journalism. Den här bloggen finns för att stimulera sysslorna ovan samt andra historier, så allt hänger med!

Kungen och Silvia

Funderade på en sak. 
Sverige är en monarki, vilket innebär rätt och slätt att vi har en kung. Vi har även en drottning. 
Hon heter Silvia.

När man ska prata om dessa två människor hör jag ofta "kungen och Silvia". 
Jag kan inte komma ihåg senast någon stavade Carl Gustaf från sina läppar när man talade om stadschefen. Bara kungen.

(Som för övrigt är en riktigt lustig filur.)

Drottningen då? Silvia. Jag hör bara folk säga Silvia. Inte mycket drottning där. Varför får inte Drottning Silvia få äran att kallas utan namn? Pappa mumlade om någonting att vi "låtsas att vi känner kungen". Som ett smeknamn. 

Tjenare, Kungen!

Vadå, vill vi inte känna Silvia? Tjejen som är brasiliansk men av någon anledning befann sig i Tyskland när Kungen blev kär. Vill vi inte känna henne? 






Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras inte)

Hemsida:

Kommentar:

Trackback