Hej, jag heter Louise, är en just-turned-22-tjej och bor i Malmö. Har ett genuint intresse för grafisk kommunikation, stora tavlor med nakna kvinnor, fotografi, webdesign och journalism. Den här bloggen finns för att stimulera sysslorna ovan samt andra historier, så allt hänger med!

Söndag eftermiddag

Idag är en sådan dag där jag har bestämt mig för att plugga under all min fria tid men så fastnar man. Man fastnar överallt. Framför TVn, framför datorn (praktexempel), framför kylskåpet, framför spegeln... jag har nog fastnat överallt idag. Även på Väla.

Igår kom Julia in till Helsingborg och vi satte oss med Elin, Måns, Oliver och Elio på Mogwai. Efter många "om" och "men" hamnade jag hemma hos Elin för natten. 
Det kändes som att hon vände upp och ner på hela vårt förhållande när hon sa att jag var tvungen och sova på höger sida om sängen. 

Jag är en vänster-sängare. 

(Det skapade lite problem då jag fick reda på att även Elin är en vänster-sängare. Kändes som om någon släppte en bomb på mig. Två vänster-sängare i samma säng - vem som helst förstår att det inte går ihop.)

För övrigt har min lillebror lagt några sköna kommentarer idag under vår tid på Väla:
JAG: OH, jag hatar när det är så många människor. De är i vägen!
JOSEF: Men Lollo, vi är en av alla de människorna.

(Det går emot att ens bror som är nio år yngre kan trycka ner en med mer intelligenta kommentarer.)

JAG: [...] han bor vid Åhléns, va?
JOSEF: Han bor vid MartinShop.

(För er som inte har koll - MartinShop är en butik för erotiskt drivna människor. Min lillebror är tio.)





Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras inte)

Hemsida:

Kommentar:

Trackback