Hej, jag heter Louise, är en just-turned-22-tjej och bor i Malmö. Har ett genuint intresse för grafisk kommunikation, stora tavlor med nakna kvinnor, fotografi, webdesign och journalism. Den här bloggen finns för att stimulera sysslorna ovan samt andra historier, så allt hänger med!

Förväntning: balen

Och så har en helg gått förbi igen. Jag har varit i Torekov, träffat Axel, Lisa och Sofie. Lagade tacos och var ute på promenader med Doglas. Riktigt uteliv.
Igår var det fika med Elin, Saga, Rickard, Jonathan, Felix och Oliver i sällskap med andra herrar som tittade förbi.

Idag har jag och Elin förträngt tanken på Beach 2010 och tryckt i oss Marabou i olika sorter.

Min lillebror har även skaffat en blogg. Han är tio år. Hans första inlägg är om hur han lovar att hans systrar är bäst i världen. Lovar!

(Lovar, jag hade ingenting med hans val av inlägg att göra. Lovar!)

Jag har märkt att samtalsämnet som hamnat i en diskussion mellan tjejer i dessa dagar är: balen. Nu har man äntligen chansen att vara precis så girly som de är i filmerna.

(Alltså: vara frånvarande från skolan på baldagen för att hinna med frisörer, sminkörer, solarier, manikyrer, etc.)

För mig är det ganska storslaget. Jag är inte van vid att vara så uppe i hur jag ska klä mig med rätt accessoarer. Och problemet med matchande skor är en helt ny plan för mig. Att ha höga skor i över huvud taget, faktiskt. Det är intressant att se, hur alla tjejer blir så förväntansfulla-- gentemot det motsatta könet som en efter en bangar-- och hoppfulla. 
Till och med hoppfulla att få dansa med ens framtida man.

(Eller så är det bara jag.)

 





Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras inte)

Hemsida:

Kommentar:

Trackback