Hej, jag heter Louise, är en just-turned-22-tjej och bor i Malmö. Har ett genuint intresse för grafisk kommunikation, stora tavlor med nakna kvinnor, fotografi, webdesign och journalism. Den här bloggen finns för att stimulera sysslorna ovan samt andra historier, så allt hänger med!

Harry Potter i skolan

Idag har varit en härlig dag! Vi hade stormning av skolan vi treor. Klädde ut oss och tåga runt, sjungandes. För vanliga elever och lärare var vi nog bara irritationsobjekt. 
Det var meningen att jag skulle komma med något riktigt häftigt som utklädnad, jag skulle upp tidigt och fixa häftiga saker att fästa fast vid min kropp. 
Så blev det inte.

Jag vaknade av ett ryck--

(vaknade snarare upp ur mitt snoozande på två timmar.)

-- klockan 09.54, sex minuter innan vi skulle vara på plats uppe på skolan. Det var inte mycket att göra mer än att springa upp, knacka ur glaset ur mina glasögon, fixa ihop en mantel samt skriva ut en GRYFFINDOR-lapp och klistra på en gammal HIF-bricka och sen springa till bussen.

När jag satt på bussen var jag nöjd över att ha lyckats åstadkomma en gestalt av Harry Potter på så kort tid - då jag kom på att jag glömt Ärret.

(Ja, ärret med stort Ä.)

Som tur var hade jag med mig en kajalpenna i väskan så det ordnades det med.

Snygg var jag, i alla fall:





Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras inte)

Hemsida:

Kommentar:

Trackback