Hej, jag heter Louise, är en just-turned-22-tjej och bor i Malmö. Har ett genuint intresse för grafisk kommunikation, stora tavlor med nakna kvinnor, fotografi, webdesign och journalism. Den här bloggen finns för att stimulera sysslorna ovan samt andra historier, så allt hänger med!

Torekov

Sitter på Båstads bibliotek just nu. Ser mig om och förundras över alla sommargäster som anlänt.

(Vägrar fortfarande se mig själv som sommargäst även om jag inte bott här-- i Torekov-- permanent på fem år.)

Jag har varit i Torekov i två dagar och det känns så mycket mer om hemma. Förlåt, Helsingborg men du har ingen chans mot Torekovs små kullerstensgator.
Jag har badat. Konstant.

Det är en annan sak som är bättre här - havet.
I Helsingborg kan man inte bada på riktigt då det är hyfsat långgrunt och utan tång. I Torekov simmar jag ut från bryggan ett par meter, så bottnar jag inte mer och när jag dyker fastnar jag i tångarmar. Här kan man helt enkelt "leka val" och göra det någorlunda verklighetstroget.





Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras inte)

Hemsida:

Kommentar:

Trackback