Hej, jag heter Louise, är en just-turned-22-tjej och bor i Malmö. Har ett genuint intresse för grafisk kommunikation, stora tavlor med nakna kvinnor, fotografi, webdesign och journalism. Den här bloggen finns för att stimulera sysslorna ovan samt andra historier, så allt hänger med!

Morgonrocken

Tänkte på en annan sak gällande Torekov VS. Helsingborg.

Morgonrockar.

I Torekov lever jag i min morgonrock/badrock. Den är blå, sliten och med ett stort hål som sträcker sig från armbågen till armhålan men det spelar ingen roll - det är Torekov.

Det spelar inte heller någon roll i Torekov att man går runt i sin morgonrock under dagen ifall det skulle bli så att man planerar en spontan visit i vattnet. Alla gör det nämligen.

(Okej, så alla är som vanligt en överdrift.)

Jag provade att gå i morgonrock i Helsingborg en gång. Jag och några vänner skulle bada, jag skulle möta upp dem nere på Gröningen för att hoppa i. Två saker uppstod som jag blev chockerad-- typ-- över.

- Alla ungdomar (inklusive mina vänner) på Gröningen tittade på mig som om jag dykt upp med ett soppåse på kroppen. "Har du din morgonrock på dig? Är inte det... en hemma-sak".

(Kan säga att jag tackade Zeus över att jag bestämde mig för att lämna träskorna hemma.)

- Mina vänner frågade vart jag tänkt lägga min morgonrock medan vi badade då jag fortfarande hade den på mig när vi gick ut på bryggan. "Vadå, jag ska bara knyta fast den?!", svarade jag på deras blickar. Efter att förklarat att man bara hänger morgonrocken över räcket på bryggan och de kontrat med ett "den kan ju bli stulen" sjönk jag. Då saknade jag Torekov som mest.
Dels för att jag inte ses som mental-åring med kroppångest. Dels för att där får jag hänga morgonrocken bredvid alla andra morgonrockar som hänger på bryggan. Så som det ska vara.

(Och för att träskor är accepterat i Torekov.)


Skrivet av: Fredrik

TOFFLOR!

2010-07-13, kl. 18:03:20





Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras inte)

Hemsida:

Kommentar:

Trackback