Hej, jag heter Louise, är en just-turned-22-tjej och bor i Malmö. Har ett genuint intresse för grafisk kommunikation, stora tavlor med nakna kvinnor, fotografi, webdesign och journalism. Den här bloggen finns för att stimulera sysslorna ovan samt andra historier, så allt hänger med!

Sony Ericsson VS. iPhone

Fick plötsligt ett sådant HIMLA sug efter något jag saknar. 
Min mobil.
Inte iPhonen utan min gamla, fina Sony Ericsson T650i. 
Jag saknar den. Saknar att kunna trycka på riktiga knappar för en gångs skull. 
Saknar att inte behöva vara rädd att jag ska tappa den i golvet och ta död på den.
Min förra mobil fick en väldans massa smällar men aldrig gnällde den. 
Jag vet inte hur iPhonen reagerar då jag inte tappat den-- ännu-- men jag är säker på att den skulle släckas ner innan jag hunnit säga "bananhammock". 

Är det inte konstigt hur mycket man kan sakna ett ting. Ett objekt.
En sak.
En känsla... känslan av att trycka på riktiga. Knappar. 
iPhone har inte riktiga knappar. 

Knappar eller inte knappar...
... men det är klart. Jag vore en teknisk dumbom om jag bytte ut min iPhone mot en Sony Ericsson på fem år.







Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras inte)

Hemsida:

Kommentar:

Trackback