Hej, jag heter Louise, är en just-turned-22-tjej och bor i Malmö. Har ett genuint intresse för grafisk kommunikation, stora tavlor med nakna kvinnor, fotografi, webdesign och journalism. Den här bloggen finns för att stimulera sysslorna ovan samt andra historier, så allt hänger med!

New Moon spoof

 
Något sådant här vill jag göra. 
Parodi/kopia på en storfilm.

Här är ett gäng som gjorde det på NEW MOON. De gjorde det även på TWILIGHT förra året och jag är lika förbluffad, nu som då, över hur de lyckats kopiera så mycket från filmen. De har hittat:
  • Bellas rum, till och med ljussättning
  • the Volturis tillhåll, till och med fontänen i mitten av torget
  • Bellas bil
  • Alices Porsche i Italien
  • Cullens vardagsrum
  • Scenen där Jasper KASTAS på pianot av Edward
  • ... OCH ALLA KLÄDER. Exakta kopior på allting. 
I sista scenen på Spoofet filmar de "Bella" fast som Kristen Stewart i samma kläder (röd klänning+Converse) som hon bar vid MTV: MVA. Bara en sådan grej, att de har hittat klänningen eller kopian på klänningen. Jag vill ha den.

Riktigt bra gjord även om jag inte tycker det är mycket till parodi. Mer en kopia med en twist. 


Skrivet av: peter

ja men du vet ju hur jeanette är :O skadad du vet.

2010-01-04, kl. 13:59:44
Hemsida: http://kjarsgard.blogspot.com





Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras inte)

Hemsida:

Kommentar:

Trackback