Hej, jag heter Louise, är en just-turned-22-tjej och bor i Malmö. Har ett genuint intresse för grafisk kommunikation, stora tavlor med nakna kvinnor, fotografi, webdesign och journalism. Den här bloggen finns för att stimulera sysslorna ovan samt andra historier, så allt hänger med!

Utslängd

Okej. 

(Inte okej.)

Jag har med huvudet på sne, lutandes mot axeln med en obekväm telefon mot min kind suttit i tjugo minuter i hopp om att få nå fram till SJ's kundtjänstkontor och prata med en alldeles för trött tjej i 27-årsåldern som egentligen bara vill gå ut med vännerna.
Tjugo minuter. 

När klockan slog 22.03 sa någon någonting. OJ, vad jag sken upp-- tills jag upptäckte att det var ännu en datoriserad kvinna med meddelandet:
"Vår kundtjänst. Har nu stängt-- för dagen. Vi har öppet. Vardagar-- 08.00-- till-- 22.00--"

Jag missade precis min chans med en alldeles för trött tjej med tre minuter. MEDAN JAG SATT I KÖ PÅ DERAS BEORDAN. 

(Jag blev precis utslängd ur SJ's kundtjänstkö. Telefonen började tjuta något så otroligt.)

(Så som jag kan tänka mig att en aggressiv väckarklocka låter.)


Skrivet av: julle

okej, maggan. Nu räcker det fan med paranteser för dig.

2010-02-25, kl. 00:47:27
Hemsida: http://jullejulia.blogg.se/





Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras inte)

Hemsida:

Kommentar:

Trackback