Hej, jag heter Louise, är en just-turned-22-tjej och bor i Malmö. Har ett genuint intresse för grafisk kommunikation, stora tavlor med nakna kvinnor, fotografi, webdesign och journalism. Den här bloggen finns för att stimulera sysslorna ovan samt andra historier, så allt hänger med!

En lördag i Göteborg

Tänkte att jag skulle berätta lite för er om vad jag hade för mig i lördags. Jag var nämligen i Göteborg.

(Vilket jag var sedan i torsdags.)

(Men det vet ni nog redan efter att ha läst Lisas uppdatering från min Facebook som löd: "bränner cash i Göteborg!")

(Vilket resulterade i krig.)

(Jag vann.)

Anyhoodle...

Jag var tillsammans med ett gäng härliga tjejer på en pub och drack en massa öl samt shots, som tydligen blev en regel. Varje gång en tjej försvann för att "bara köpa en cider" kom hon tillbaka med shots till varje medlem av kvällen. Jag åkte också på det. Men inte frivilligt.
Jag började prata med en amerikanare och när han drog upp om hur han skulle bjuda alla på shots om det blev heads när han slängde upp kronan kunde jag inte låta bli. Lät ju görbra!

Vad jag inte tänkte på var hur jag skulle få bjuda alla på shots om det blev tails. I alla fall inte förrän den bleka amerikanaren stod och pekade på mig med ett brett leende.

Senare stack jag och tjejerna vidare till Soho efter en titt bakom teatern. Inne på Soho tappade Lisa sitt VISA-kort men var inte ledsen för det. Vi blev trots allt inbjudna till bowling på fredag!



Skrivet av: Visakortstappande göteborgstjejen duu vääät

Inte lika kul att gå och hämta det efter jobbet! Har aldrig sett tre bartenders ha så roligt. Men, jag fick alla rätt på visakortsquizet som följde och fick med min lilla gröna älskling hem, fint. Detaljerna vid den där singla slant-grejen är liiite luddiga, men men är Lollo i gbg så är hon lixx. Och ingen bowling blev det heller- fan!

2010-12-28, kl. 14:47:30


Skrivet av: visakortstappandetjejen i göteborg duu vääät

INTE lika roligt att gå tillbaka veckan därpå och fråga efter mitt kort.. Har aldrig sett tre bartenders tycka något är så roligt. Men, efter att jag fått alla rätt på visakortsquizet som följde, fick det lilla gröna följa med hem. det var fint. Hahah, tiden runt singla slantgrejen är lite oklar men är lollo i gbg så är hon! och ingen bowling blev det heller!!

2010-12-28, kl. 15:30:02


Skrivet av: tjejn som har svårt för att kommeentera på bloggar duu vääät

hahah, det där var ju roligt. Två nästan likadana kommentarer. Teknikens värld är för mig ett mysterium.

2010-12-28, kl. 15:31:44





Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras inte)

Hemsida:

Kommentar:

Trackback